שימוש בשדות וקיבוצים ליצירת תוכנית עבודה במתודולוגיית Scrum ב-MS-Project
הנתונים האג'יליים ינוהלו בשדות מותאמים הבאים:
– תעדוף צרכי הלקוח בשדה "User Need"
* שדה טקסט
* Lookup Table: Low, Medium, or High
– חבילות העבודה/גרסאות בשדה "Sprint"
* שדה טקסט
* Lookup Table: Backlog, Sprint 1 …. Sprint n
– סטאטוס הפעילויות בשדה "State"
* שדה טקסט
* Lookup Table: Not Started, In Progress, or Done
תהליך העבודה מתחיל בהזנת הפעילויות השונות ב Backlog ובהמשך ישויכו לספרינטים השונים ויוקצו להן משאבים.
הגדרת שדה Sprint:
הגדרת שדה State:
*הערה: ניתן להפוך שדה זה לאוטומטי כך שיציג את הסטאטוסים השונים מחושבים על ידי נוסחה לפי שדה % Complete.
הגדרת שדה User Need:
טבלת הזנת הנתונים
עדכון נתוני משימות כולל שיוך לספרינטים, תעדוף צרכי משתמש, עדכון הערכות זמנים וסטאטוס המשימה.
(בדומה לעדכון לוח באמצעות פתקים)
הגדרת "קיבוץ לפי" State ו- Sprints
תצוגה לפי ספרינטים
טבלת "לוח" במבט הפוך – לפי סטאטוס
צפייה ועדכון "לוח המשימות":
ניתן לפתוח את משימות הספרינטים בסטאטוסים השונים.
למשל, נוכל להסתכל על כל המשימות שבביצוע על ידי המשאבים השונים בספרינט 1 (בהנחה שזה הספרינט הנוכחי עליו עובדים) ולראות את כל הנתונים.
– עדכון/שינוי State של אחת המשימות מ-In progress ל- Done יעביר אותו לקבוצה הבאה (העליונה) של המשימות שהסתיימו, תחת ספרינט 1.
למשל: המשימה UV5 BA
– עדכון הספרינט מ-1 ל-2 יעביר את המשימה תחת אותה קבוצה (In progress) לקבוצת Sprint 2.
למשל: המשימה UV5 OT
ניתן לראות גם את המשימות ברמה של הספרינטים השונים ממוינות לפי סטאטוס המשימות באופן הבא:
Leave A Comment